Főoldal 1 Rolunk1 Útikakauz1 Körutak1 Befektetések1 Letelepedés1 Partnereink1 Kapcsolat1

 

 

LETELEPEDÉS, CÉGALAPÍTÁS, MUNKAVÁLLALÁSI ENGEDÉLY
PANAMÁBAN MAGYAROKNAK

 

A magyarok szerencsés helyzetben vannak Panamában, mert letelepedésüket a ún. „baráti országok” körében bírálják el.
Ez azt jelenti, hogy kb. egy félév alatt teljeskörű, végleges letelepedést szerezhetnek.
A letelepedést Panamában csak ügyvéden keresztül lehet intézni.

Ehhez elengedhetetlenül szükséges

  • Érvényes útlevél – legalább 6 hónap
  • Panamai Bankszámla, 5 ezer dollárral a számlán
  • Erkölcsi Bizonyítvány
  • Egy másik érvényes igazolvány (jogosítvány vagy személyi)
  • Egy panamai lakáscím és legutolsó közüzemi számla
  • Magyarországi utolsó közüzemi számla otthoni névvel és címmel (villany, gáz, víz, bármi)
  • Munkáltatói levél egy Panamában bejegyzett cégtől vagy cégalapítás
  • Egészségügyi igazolás egy panamai orvostól

Magyarországról a következő papírokat kell hozni:

  • Útlevél
  • Egy másik érvényes igazolvány, fordítása Panamában történik
  • A panamai bankszámlanyitáshoz:
    • Magyar Banki referencia levél angolul vagy spanyolra fordítva aposztilláltva a Credicorp Bank nevére kiállítva (lásd minta az anyag végén). Ennek tartalmazni kell azt, hogy az illető mióta a bank ügyfele, összegszerűség nem kell. Fontos, hogy olyan ügyintéző aláírása és telefonja legyen a levélen, akit fel lehet hívni angolul, hogy a levél valódiságát igazolni lehessen.
    • Munkáltatói levél angolul vagy spanyolra fordítva aposztilláltva, amelyben a cég gazolja, hogy ott dolgozik az illető, minimum USD 1,500-as fizetéssel (lásd minta).Itt is olyan aláírás kell, ahol szerepel a telefon, hogy fel lehessen hívni az illetőt.
    • Ennek hiányában a legutolsó adóbevallás vagy nyugdíjfolyósító igazolása spanyolra fordítva aposztilláltva.
  • 10 igazolvány kép
  • Erkölcsi bizonyítvány, fordítása Panamában történik, fontos, hogy az erkölcsi kiváltása az utazás előtt történjen, mert csak 90 napig érvényes
  • Ha házastársakról van szó, házassági anyakönyvi kivonat, fordítása Panamában történik. Ez csak akkor kell, ha a házastárs eltartottként akar letelepedni. Ennek hátránya, hogy később nem kaphat saját munkavállalási engedélyt. Ha szeretne ilyet, saját jogon kell letelepedni.

 

  • A Magyarországi fordításokat a Lingvárium Fordító Irodánál lehet elvégeztetni.

Cím:

Linguarium Kft.
1075 Budapest, Madách Imre út 13-14.
Madách Trade Center, B. épület 1.emelet

Nyitvatartás:

Hétfő-Csütörtök: 9:00-17:30 
Péntek: 9:00-17:30 
(ebédidő: 12:15-13:15)

Telefon:

(36-1) 486-0508

Mobiltelefon:

(36-20) 946-2678

Honlap:

http://www.linguarium.hu

Email:

office@linguarium.hu

Panamában kell beszerezni

  • Bankszámla, Panamában nagyon nehéz és körülményes bankszámlát nyitni, de a banki referencia elengedhetetlen a letelepedéshez. Bankszámla nyitásban tudunk segíteni a Credicorp Bankban, a fent említett papírokat kell hozni. Minden saját jogon letelepedni kívánónak USD 5,000-rel kell rendelkeznie abban a pillanatban, amikor a referenciát kiállítják, ez pár nap múlva kivehető. Az eltartott USD 2,000-el kell, hogy rendelkezzen a számlán. A bankszámla nyitásra 2-3 napot számolni kell és csak előzetes egyeztetéssel lehetséges. Protekció nélkül szinte képtelenség bankszámlát nyitni.
  • Panamai lakcímben és az ehhez tartozó közüzemi számlánkban tudunk segíteni.
  • Szintén tudunk segíteni munkáltatói igazolásban.
  • Az egészségügyi igazolást az ügyvéden keresztül lehet beszerezni.

Gyermekek letelepedése:

  • Magyarországról hozni:
    • Érvényes útlevél
    • 10 fotó
    • Születési anyakönyvi kivonat, fordítása Panamában történik.
  • Bankszámla
    • Az eltartó bankszámláján eltartottanként USD 2,000-nek kell lennie, ami egy hét múlva felhasználható.
  • A gyermekeknek ugyanúgy személyesen kell megjelenni minden Migrációs Hivatali fotózáskor (2x).

A folyamat:
Már otthonról jelezni kell, hogy indítsuk el a letelepedést.
Rögtön a megérkezéskor ügyvédhez megyünk, aki bejelent a Migrációs Irodánál. 1-2 napon belül el kell menni az Irodába fényképezkedni, ekkor bepecsételik az útlevélbe, hogy regisztráltatta magát Panamában.
Ha valaki eleinte csak rövid időt tölt Panamában érdemes ezt a fázist megtenni, mert ilyenkor még ki-be jöhet az országból. A bepecsételéshez csak 2 igazolvány kép kell, az útlevél és 1 plusz igazolvány, a többi dokumentum nem kell még.
Ezután következik az ideiglenes személyigazolvány (cédula) kiváltása. Ez a folyamat már több időt vesz igénybe, kb. 2 hét és ez alatt nem lehet elhagyni az országot.
Először bankszámlát kell nyitni és prezentálni az összes fenti dokumentumot. Ismét fényképezkedés a Migrációs Hivatalba és kb. a 14-15 nap múlva meg lesz az ideiglenes személyi igazolvány. Ha valaki ilyenkor el akarja hagyni az országot, akkor ki kell váltani a Multiple Visa-t. Az ideiglenes személyi igazolványt minden ki- és belépésnél fel kell mutatni a határon az útlevéllel együtt.
Ekkor egy 3-4 hónapos szünet következik, ezalatt megszületik a végső letelepedési határozat. Ekkor ismét Panamába kell jönni, ismét fotózkodni a Migárciós Hivatalban és ezt követően kb. 1-2 hét múlva felvehető a végleges letelepedési igazolvány. A végleges igazolványnak további költségei vannak.
Ismét néhány hónap szünet és el kell jönni a személyi igazolványért, ennek is költsége van.

Figyelem!
A letelepedési költségek, honoráriumok eltérőek lehetnek. A mi ügyvédünk közepes árszínvonalon dolgozik, de nagyon megbízható, rugalmas és viszonylag gyors. Sok rossz tapasztalat van, amikor is az ügyfelektől elveszik a pénzt és soha többé nem elérhetőek. Ha érdeklik a részletek kérjen ajánlatot. A megadott költségeket előre 100%-osan ki kell fizetni.
Erre azért van szükség, hogy minden bürokratikus költség befizetése gördülékenyen folyjon (államnak, közjegyzőnek, ügyvédnek)

Cégalapítás

Ha valaki céget alapít nincs munkáltatói igazolásra szükség panamában.

Bejegyzés kb. 1 héten belül megtörténik. Ügyvéd készíti az alapító okiratot, minimum 3 tisztségviselőnek lennie kell.
Elnök-jogi képviselő
Kincstárnok
Adminisztrátor

A cégeknek az egyéb költségeiken kívül van egy éves díjuk, ami két részből áll. USD 300 dollár az államnak és USD 300 dollár az ügyvédnek, akit az állam jelöl ki közvetítőként. Ez mindig kötelező függetlenül attól, hogy van-e tevékenysége a cégnek. Évente fizetendő díj.
Ezenkívül, a cégeknek be kell jelentkezniük az Önkormányzathoz és ott tevékenységtől függően iparűzési adót kell fizetniük.
Könyvelőt is kell fogadni.
Ezek lebonyolításában is tudunk segédkezni külön díjazás ellenében. Kérjen ajánlatot.

Munkavállalási engedély

Munkavállalási engedélyhez folyamodni csak akkor lehet, ha valakinek van letelepedési engedélye.
Mikor érdemes munkavállalási engedélyt kérni?

  • ha valaki nem saját cégében akar dolgozni
  • ha valaki saját cégében dolgozik és szüksége van egészségügyi ellátásra (és/vagy nyugdíjra)

Egészségügyi ellátás megszerzésében és munkaügyi ügyek intézésében is tudunk segíteni külön díjazás ellenében.
Ha valaki étellel-itallal akar foglalkozni akkor kötelező a munkavállalási engedély és további 2 kártya, fehér és zöld, amely alkalmassá teszi, hogy ételt-italt kezeljen.

 

 

© 2020, Sunny World, All rights reserved. Site designed by Janos Szabo